К. Бадьон, завідувач сектора аналітично-інформаційної роботи та прогнозування відділення НСПП в Одеській області
У рамках Угоди про співпрацю між Федерацією профспілок Одеської області та відділенням НСПП в Одеській області (далі – Відділення), начальник Відділення О. Шрамков взяв участь у роботі Пленуму Одеського обласного комітету профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення (далі – Пленум), який відбувся 19 квітня 2017 року.
Зі звітною доповіддю виступила Голова обкому профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення (далі – Обком Профспілки) Л. Сурілова.
Основними питаннями, розглянутими учасниками Пленуму, були питання покращення стану соціально-трудових відносин (далі – СТВ) на підприємствах та висвітлення завдань Обкому Профспілки щодо захисту прав та інтересів спілчан.
Пріоритетними завданнями для Обкому Профспілки є підвищення якості надання житлово-комунальних послуг, забезпечення гідної оплати і безпеки праці та правового захисту спілчан.
Обком Профспілки здійснює постійний контроль за своєчасністю виплати заробітної плати. На сьогодні заборгованість із виплати заробітної плати на комунальних підприємствах Одещини майже відсутня. Індексація заробітної плати проводиться у повному обсязі.
Л. Сурілова наголосила, що незважаючи на складну соціально-економічну ситуацію в країні, підприємства галузі успішно справляються з покладеними на них обов'язками, не допускають серйозних зривів в обслуговуванні населення міста й області. Не дивлячись на фінансові труднощі, профкоми більшості підприємств не допустили зниження досягнутого рівня в оплаті праці та соціальних гарантій.
Питання підвищення зарплати, своєчасної її виплати і надалі буде в центрі уваги і Обкому Профспілки і профкомів.
Прийнята галузева угода дозволила підвищити зарплату, але на перших кроках підприємства зіткнулися з опором органів місцевого самоврядування.
Питання правового захисту трудових, соціальних та економічних прав членів Профспілки є одним з головних напрямів діяльності Профспілки. Обком Профспілки в звітному періоді регулярно проводив моніторинг дотримання трудового законодавства на підприємствах галузі, направляв подання на усунення виявлених порушень, розглядав матеріали на засіданнях Президії.
У країні змінюються закони і суспільні орієнтири, економічна і політична ситуації, а завдання профспілок залишаються незмінними – захист прав та інтересів трудящих. Основний спосіб захисту інтересів членів профспілки – це соціальне партнерство з органами державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннями роботодавців і НСПП з метою забезпечення соціальної стабільності у трудових колективах галузі житлово-комунального господарства.
Присутні позитивно оцінили діяльність Обкому Профспілки та висловили подяку його Голові – Л. Суріловій.
Другим виступаючим був Голова Федерації профспілок Одеської області В. Буратинський, який поінформував присутніх про стан соціально-трудових відносин на підприємствах Одеської області, зосередивши увагу на зростанні заборгованості із виплати заробітної плати як основного чинника дестабілізації стану СТВ, та наголосив на необхідності посилення дій профспілок щодо вирішення розбіжностей між сторонами СТВ виключно у правовому полі.
Слово для виступу також було надано начальнику Відділення О. Шрамкову, який подякував Голові Обкому Профспілки за конструктивну та плідну співпрацю з Відділенням, а також активну та принципову позицію Обкому Профспілки щодо зміцнення і розвитку СТВ між роботодавцями і найманими працівниками, ролі її членів під час проведення заходів щодо запобігання виникненню та сприяння вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів), пропаганді правових знань, стосовно роботи по укладенню та виконанню колективних договорів. Також висловив надію на подальшу плідну співпрацю щодо врегулювання СТВ та підвищення правової культури у трудових колективах галузі, налагодження соціального діалогу з метою забезпечення соціальної стабільності на комунальних підприємствах Одещини.